A Coca-Cola, a PepsiCo, a Nestlé és a Danone termékei tették ki a Break Free From Plastic-mozgalom [1] által 42 országban szervezett 239 szemétszedő akció során összeszedett szemét legnagyobb részét.
Ezzel a szlogennel tartottak szeptember 29-én helyi kezdeményezésű Zacskómentes Napot Verőcén és Kismaroson. A szervezők célja az volt, hogy segítsék a lakosságot és a szolgáltatókat az egyszer használatos zacskók mennyiségének csökkentésében.
Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják.
Az élelmiszerpazarlás csökkentése kapcsán a FAO készített interjút Robert van Otterdijkkal, az ENSZ szervezet Budapesten élő szakértőjével.
Sajnos még mindig kevés tizenéves tudja, hogy a tejes- és gyümölcsleves dobozok újrahasznosíthatóak, pedig az italos kartondobozok csomagolásának 75 százaléka olyan jó minőségű papír, amelyből akár 6-8 alkalommal is újrapapír termék készíthető.
A komposztálási kapacitás növekedése várható Magyarország több településén, köztük Dunaújvárosban, Polgárdiban, Oroszlányban, Dömsödön, Cegléden. A fejlesztéssel tovább nőhet a hulladéklerakótól eltérített, komposztként hasznosuló zöld és biológiailag lebomló hulladék mennyisége.