

Egy újabb angliai szupermarket tűzte ki célul a műanyagcsomagolások használatának beszüntetését. A környezetvédők szerint ez egy jó lépés, de nem elégséges.
Az óceánban helye van a cápáknak, a bálnáknak, a korallzátonyoknak és számos más élőlénynek - viszont a tejesdobozok a vizesflakonok, a műanyagzacskók nem valók oda. Sajnos olyan irányba haladunk, hogy az óceánokban rövidesen több lesz a műanyag mint a hal. És a szárazföldön sem jobb a helyzet. Az emberiség műanyagfüggőségével szétrombolja bolygónk élővilágát.
Mivel a szupermarketek a világ talán legnagyobb házalóügynökei a műanyagok terjesztése terén, nem meglepő, hogy a mennyiség lecsökkentése náluk kell kezdődjön. Egy friss felmérés szerint csak az angliai szupermarketek 800 000 tonnányi műanyagszemetet állítanak elő éves szinten.
A brit Iceland szupermarket elsőként kötelezte el magát a műanyaghasználat visszaszorítása mellett: célul tűzték ki, hogy polcaikról 5 éven belül eltüntetik a műanyagcsomagolásokat. Néhány héttel később egy másik lánc is ígéretet tett, bár ők csupán 10%-os csökkentést vállaltak 12 hónapon belül. - Hogy miért nem képesek lemásolni az Iceland programját és végleg kivezetni a műanyagokat? És vajon a többi üzlet(lánc) miért nem követi az Iceland ökotudatos példáját? - A válasz egyértelműen a profitszemléletben keresendő, mely toronymagasan vezet a fenntarthatósági törekvésekkel szemben. - Miközben a brit kormány épp a műanyaghulladék teljes felszámolását célzó, negyedszázadra szóló környezetvédelmi stratégiát hirdetett meg, de nem csupán a környezet védelme, hanem az emberek - azaz a fogyasztók - egészségének megóvása érdekében is.
Ha pesszimisták lennénk, valószínűleg annyit mondanánk, így biztosan nem lesz zöld konszenzus a brit kormányzat és az FMCG szektor között, lévén hogy mások a preferenciák. De ne legyünk ennyire borulátóak: bízzunk benne, hogy a brit kormány törekvése és az Iceland felelős döntése idővel követendő mintáként fog szolgálni minden piaci szereplő számára. Nagy-Britannián túl is.