

2017 végén számolt be a Scientific American tudományos magazin egy felmérésről, melynek eredményei alapján a környezettudatosság és a nőiesség valamiképpen összefügg az emberek gondolkodásában.
A felmérés szerint a férfiak és a nők is hajlamosak úgy vélni, hogy a környezetbarát termékek, a környezettudatos viselkedés és vásárlás is nőies.
Például egy műanyag zacskó helyett vászontáskával vásárló személy, függetlenül a nemétől, a többség szemében nőies jelenség. Ez a sztereotípia akadályozza, hogy a férfiak környezetbarát termékeket használjanak, vagy környezettudatos viselkedési formákat vegyenek át.
A kutatók szerint a problémára megoldás lehet, ha a környezettudatos termékeket férfiasabb színekkel, képekkel és betűtípusokkal reklámozzák. Ugyanis ha férfiasnak érzik magukat tőle, a férfiak is hajlamosabbak lesznek a környezetbarát termékek használatára.
A kutatásban több mint kétezren, nők és férfiak vegyesen vettek részt az Egyesült Államokból és Kínából.
Forrás: MTI, kép forrása: pexels